فیلتر هوای فشرده

فیلتر هوای فشرده

هوای فشرده معمولاً در برگیرنده آلودگی های گوناگون می باشد. این آلودگی ها را می توان به دو دسته کلی طبقه بندی کرد.

 آلودگی های داخلی: این آلودگی ها منشاء داخلی دارند، مانند روغن، زنگار و ذرّاتی که درون سامانه هوای فشرده در اثر فرسایش قطعات به هنگام کار بوجود می آیند.

 
آلودگی های خارجی: منشاء و منبع این آلودگی ها محیطی که سامانه هوای فشرده در آن قرار دارد هست، مانند رطوبت، گرد و غبار و سایر آلودگی ها که در زمان کار کمپرسور به داخل مکیده شده و به آلودگی های داخل سیستم اضافه می شوند.


فیلترهای جذب ذرّات: این فیلترها برای جذب ذرّات و گرد و غباری که طّی زمان کارکرد سیستم با هوای فشرده مخلوط می شوند، طراحی و ساخته شده اند. آلودگی ناشی از این ذرّات و گرد و غبار موجب فرسایش زود هنگام قطعات سیستم شده و در نتیجه باعث افزایش زمان از کار افتادگی سامانه، افزایش تناوب خرابی سیستم، هزینه های تعمیر و نگهداری و اُفت کیفیت محصول نهائی و هدر رفت زمان و سرمایه می شود.

 فیلترهای ترکیب کننده سرد: فیلتر های معمولی برای جذب آلودگی هائی که کوچکتر از میکرون و 2µm هستند طراحی و ساخته نشده اند. %80  آلودگی های هوا کوچکتر از2µm هستند. برای جذب آلودگی های کوچکتر که موجب فرسایش قطعات سامانه هوای فشرده، کاهش ظرفیت جذب رطوبت بوسیله سایر دستگاه های خشک کن و آسیب رساندن به محصولات نهائی می شوند، از فیلترهای یکپارچه سرد که نقش مهمی را در این زمینه ایفاء می کنند، بهره گیری می شود. فیلترهای یکپارچه سرد در دمای حدود 2 ˚C کار می کنند و به همین جهت بطور مؤثر تررطوبت را از هوای فشرده جذب می کنند.

 
فیلترهای کربن اکتیو: این فیلتر ها از مواد کامپوزیت کربن ساخته می شوند که برای جداسازی و پاکسازی هوا از گازها و بو از سامانه هوای فشرده طراحی شده اند. از این فیلتر ها در صنایع غذائی، داروسازی و تأسیساتی که هوای تنفسی تولید می کنند، استفاده می شود.

 فیلترهای ترکیب کننده: این فیلترها برای جداسازی ذرّات آب و روغن از سامانه هوای فشرده با به هم آمیختن ذرّات معّلق آب و روغن و تشکیل قطرات آب و روغن، طراحی و ساخته شده اند. هنگامیکه هوا از مسیر پر پیچ و خم عبور می کند، فشار هوا کاهش یافته و ذرّات معلّق حاوی روغن و آب بوجود می آیند.

فیلترهای ورودی: این فیلترها غالباً در ورودی هوا به سامانه هوای فشرده قرار دارند و قادر به جذب آلودگی تا اندازه 0.3 µm و همچنین بعضی آلودگی های شیمیائی نیز می باشند.

 
شرکت پلاسما داتیس توانمندی این را دارد که فیلتر های هوا ، روغن ، سپراتور و .... متعلق به کمپرسورهای آمریکائی – اروپائی و برندهای معتبرجهانی  زیر را ، بصورت آکبند و اورجینال تأمین و در اسرع وقت در اختیار مصرف کنندگان عزیز قراردهد .

 

Abac

Boehler

Furakawa

Mattei

Aerzen

Boge

Gardner Denver

Mehrer

Airblok

Bottarini

Gnutti

Purolator

Airmac

Broomwade

Goldstar

Renner

Airman

Busch

Hitachi

Rieschle

Alup

Cecceto

Hydrovane

Rotorcomp

Ama

Champion

Ingersoll Rand

Sabroe

Atmos

Crepelle

Irmer & Eize

Schneider

Atlas Copco

Compair

Jenbacher

Stenhoj

Axeco

Demag

Joy

Sullair

Balke Durr

Donaldson

Kaeser

Tamrotor

Bauer

Ecoair

Knecht

Timberjack

Becker

Edwards

Leybold

Volvo Penta

Becker & Shone

Fiac

Mahle

Wittig

Bellis & Morcon

Fini

Mann & Hummel

Worthington

BGS

Flottmann

Mannesmann Demag

 

Blitz Schneider

Frick

Mark

 



در صورت درخواست، برندهای دیگر نیز قابل عرضه می باشند.