صنعت خودروسازی و تولید قطعات

img

صنعت خودروسازی و تولید قطعات

صنعت خودرو سازی و تولید قطعات و لوازم وابسته :

 صنعت کنترل و آزمایش : تمامی محصولاتی که بطوری طراحی شده اند تا تحت فشار مشخصی کار کنند، می بایست تحت فشار اولیه ای آزمایش شوند که چندین برابر فشار مورد نیاز است. اگر لازم باشد، عدم نشتی گاز آنها، در صورتی که از گازهای فرّار در آنها استفاده بشود، نیز بایستی کنترل شود. اگرچه در گذشته از آب برای کنترل فشار استفاده می شد، روش بهینه استفاده از هوا و یا نیتروژن است.

کمپرسورهای فشار قوی J.P.Sauer & Sohn Maschinenbau GmbH در هنگام آزمایشات نشتی، در فشار قوی به بازیافت گازهای فرّار مانند هلیم کمک می کنند تا به چرخه فراآوری باز گردانده شوند. بعنوان مثال کاهش زمان تمیز کردن و خشک کردن در هنگام کنترل بوسیله آب، و یا حذف کامل آن و همچنین جلوگیری از فرار و از دست دادن گازهای گرانقیمت نیز یکی دیگراز دستاوردهای استفاده از کمپرسورهای فشار قوی جهت کنترل و آزمایش در صنایع مختلف محسوب میگردد.

کمپرسورهای هوا و مولدهای نیتروژن در صنایع خودرو سازی بطور گسترده ای بکار برده می شوند.

از کمپرسورهای هوای فشرده در بخش های مختلف صنایع خودروسازی استفاده می شود. از آنها در خط تولید، خط مونتاژ، ابزارهای بادی یا نیوماتیک، دستگاه های برش پلاسمائی و بادی، جوشکاری، روباتها، تجهیزات هیدرولیکی، باد کردن تایر، پرداخت و تکمیل محصول، اتاق های رنگ، تولید تایر و لاستیک خودرو و بسیاری از بخش های دیگر، استفاده می گردد.

کمپرسورها برای عملیات زیر در این صنایع بکار برده می شوند:

■ کنترل ترمزها و دیگر قطعات تحت فشار
■ کیسه های هوا
■ سامانه انژکتور تحت فشار
■ استفاده از هلیم برای کنترل عدم نشتی قطعات
■ کنترل سوپاپ ها و سایر اتصالات تحت فشار
■ کنترل مخازن و رادیاتورها و دستگاه های تبادل حرارت
■ کنترل موتورهای درونسوز

مشخصات فنی کمپرسورهای مورد استفاده در صنایع خودروسازی عبارتند از:

■ نرخ هوا دهی:50  تا 2000 مترمکعب در ساعت
■ فشار:20 تا 420 بار
■ گاز مورد استفاده:هوا، نیتروژن، هلیم

پلاسما داتیس عرضه کننده کمپرسورهای هوا و تجهیزات مربوطه متناسب با نیاز صنعت مشتریان میباشد. تجهیزات و ماشین آلات عرضه شده توسط شرکت پلاسما داتیس همراه با ضمانت نامه های صادره توسط کمپانی مادر برای تمام قطعات و خدمات پس از فروش بر طبق استانداردهای فنی و مهندسی اروپائی و آمریکائی به مشتریان گرامی ارائه می گردند.