صنعت چاپ و بسته بندی

img

صنعت چاپ و بسته بندی

کمپرسورها کاربردهای بسیاری در صنایع چاپ و بسته بندی دارند. صنایع کاغذ سازی، بسته بندی و چاپ از پمپ های خلاء و هوای فشرده تأمین شده توسط کمپرسورها، در عملیات گوناگونی استفاده می کنند.

در صنایع چاپ و بسته بندی از کمپرسورهای هوای فشرده جهت نیتروژن و اکسیژن ژنراتورها و پمپهای خلاء استفاده های گوناگون و گسترده ای به عمل می آید.
از آنجا که استفاده از نیتروژن جهت حفظ و ماندگاری بیشتر فراورده های غذائی ضروری می باشد لذا در صنایع چاپ و بسته بندی به منظور تزریق نیتروژن با خلوص بالا در بسته بندی های مواد غذائی، از کمپرسورهای هوای فشرده استفاده می گردد.
لازم به ذکر است که کلیه دستگاه های پرس، جک های هیدرولیکی، دستگاه های شیرینگ و پکینگ بسته بندی و ...  همه و همه با نیروی باد حاصل از کمپرسورها راه اندازی و کار می کنند.

 صنایع چاپ و بسته بندی تقریباً در همه مراحل تولید به هوای فشرده و پمپ های خلاء وابسته هستند.

خلاء برای استفاده در بسیاری از عملیات قبل از چاپ مانند آماده سازی تصاویر و فیلم ها برای پویش و یا نوردهی و برای کپی برداری و چاپ کلیشه، مورد نیاز می باشد. کاربرد های بسیاری نیز وجود دارد که به فشار زیاد و همچنین هدایت کلیشه ها و یا فیلم در سامانه های خودکار نیاز هست. از پمپ های خلاء برای موارد زیر استفاده می شود:

 ■ ثابت نگه داشتن فیلم■ تجهیزات کپی برداری کلیشه■ فرآیند چاپ کلیشه■ پویشگر، اسکنر

 فشار و خلاء همیشه برای جابجائی کاغذ در تغذیه کننده برای جدا سازی ورقه ها و خوراندن یک ورقه به دستگاههای مختلف رنگ و یا هدایت ورقه ها بدرون دستگاه چاپ اُفست قدیمی مورد نیاز می باشد. در این بخش ها، پمپ های خلاء و هوای فشرده برای مصارف زیر مورد استفاده قرار می گیرند:

■ خشک کردن توده های رنگ■ یونیزه کردن توده های رنگ■ پودرزدن به توده ها■ ماشین های چرخشی افست ■ ماشین های تغذیه ورقه افست

 هوای فشرده و پمپ خلاء کاربرد های وسیعی در فرآیند کاغذ سازی دارند. از آنها در بخش ماشین های دمنده های پهلوئی برای ماشین های برش و تا کننده، پمپ های فشار- خلاء و پمپ های خلاء منفرد، پمپ ها و کمپرسورها برای مرتب کردن و آماده کردن و ماشین های صحافی و یا دمنده های رادیال برای جمع آوری ضایعات کاغذ، استفاده می شود. از کمپرسورها و پمپهای خلاء برای مصارف زیر استفاده می شود:

■ میزهای هوا■ ماشین های صحافی■ ماشین های برش■ ماشین های چسب زن پاکت■ ماشین های تا کننده■ سامانه های گیره■ بارگذارها و تخلیه کننده های ماشین های برش■ سامانه های دسته بندی نامه ها■ جابجا کردن پالت ها بوسیله هوا■ جابجائی بسته های کاغذ■ جابجا کننده های کاغذ

 صنایع بسته بندی یکی از متنوع ترین صنایع در جهان است که به ویژه در کشورهای در حال توسعه، به سرعت در حال رشد و توسعه نیز می باشد. محصولات غذائی، محصولات داروئی، کالاهای الکترونیکی، محصولات خانگی، قطعات یدکی برای صنایع و ماشین آلات گوناگون، همه و همه از ماشین های بسته بندی برای بسته بندی محصولات نهائی خود و تحویل آنها به توزیع کنندگان و یا مشتریان خود، استفاده می کنند.

 پمپ های خلاء و کمپرسورها از تجهیزات بنیادین صنایع بسته بندی می باشند. از آنها برای مصارف زیر استفاده می گردد:

 ■ برچسب زدن بر روی بسته ها■ فرآیند تا کردن و یا قرار دادن در کارتن

 از سامانه خودکار تسمه نقّاله در کارخانه شیرینی سازی تا بسته بندی قرص و کپسول در صنایع داروسازی و عملیات برداشتن و برجای گذاشتن قطعات در صنایع الکترونیک، سامانه های هوشمند کنترل و فرمان نیازمند میزان دقیق خلاء و هوای فشرده می باشند.

 شرکت پلاسما داتیس عرضه کنندۀ پمپ های خلاء و کمپرسورهای هوای فشرده ساخته شده توسط برندهای معروف جهان متناسب با نیازهای صنعت شما می باشد.