فیلتر کربن اکتیو

فیلتر کربن اکتیو

فیلترهایی هستند که به منظور جدا نمودن آب از روغن مورد استفاده قرار می گیرند و بطور کلی به سه دسته تقسیم می گردند :

AK = فیلتر های  این گروه برای آب مورد استفاده قرار می گیرند.

VF = فیلتر های این گروه برای تهویه مورد استفاده قرار می گیرند.

AK-LF = فیلترهای این گروه برای پساب ها مورد استفاده قرار میگیرند.

 
فیلتر های مورد استفاده در صنایع داروسازی و غذائی

صنایع داروئی، شیمیائی و صنایع غذائی همگی الزامات و نیازهای خاصی دارند که موجب می شود مواد بکار رفته در ساخت فیلترهای مورد استفاده در این صنایع، خصوصیات، ویژگی ها و مشخصات فنی ویژه ای را دارا باشند. الزاماتی همانند:

    مقاومت در برابر مواد شیمیائی
    کارآئی بالا در جداسازی
    تخلیه بارهای الکترواستاتیک (الکتریسیته ساکن)
    مقاومت در برابر سایش
    مناسب برای سامانه های پاکسازی در جا (Clean In Place System) CIP. لازم به ذکر است که از این سامانه ها برای پاکسازی و تمیز کردن ماشین آلات، مخازن و یا لوله ها در صنایعی مانند داروسازی و غذائی که از استانداردهای بهداشتی بالائی برخوردار هستند، بدون از هم باز کردن ماشین آلات و مخازن استفاده می شود. این سامانه ها از ترکیب مواد شیمیائی، حرارت و آب برای تمیز کردن و پاکسازی استفاده می کنند.
    ایمنی و سلامت مواد غذائی مطابق با مقررات بین المللی

این فیلتر ها معمولاً در شرایط محیطی با ویژگی های، دمای بین 20˚C تا 250˚C ، گرد و غبار، ذرّات معلّق مانند لوازم آرایش، کودها، مواد شوینده، مواد داروئی، رنگ دانه ها، قهوه، کاکائو، آرد، شیر خشک، شکر، پودر مخمر که همگی ساینده، با قابلیت توده شدن (بصورت گلوله درآمدن)، قابل انفجار، نرم، چسبناک، تهاجمی از نظر شیمیائی، زبر و غیره هستند، کار می کنند.

 منبع این آلودگی ها می تواند خشک کن ها، آسیاب ها، مخلوط کن ها، ایستگاه های بسته بندی، سیلو ها، رآکتورهای اسپری و غیره باشند.

 
گازهائی که در این صنایع مضر شناخته می شوند عبارتند از: ترکیبات نیتروژن و اکسیژن، بخار آب و رطوبت H2O, NOX1, ، مواد فرّار شیمیائی و غیره.

 
پلاسما داتیس عرضه کننده فیلتر های مورد استفاده در صنایع حساس با استانداردهای بالای داروئی و غذائی، ساخته شده توسط کارخانجات با سابقه و مشهور جهان بر اساس نیازهای فردی و مشخصات فنی ارائه شده توسط مشتریان، منطبق بر آخرین استانداردهای بهداشتی و ایمنی بین المللی، می باشد.


نرخ جریان فیلترهای استریل عرضه شده توسط شرکت پلاسما داتیس، از 40 تا 8160 متر مکعب در ساعت می باشد. این فیلترها برای کار در فشار از 10 تا 16 بار با محفظه استینلس استیل که مانع ترکیدگی و یا مچاله شدن مغزی فیلتر در اثر فشار، ضربه، لرزش و یا حرارت ناشی از استریل کردن با بخار می شود، طراحی و ساخته می شوند.

 پلاسما داتیس عرضه کننده فیلتر با ساختار ساندویچی است که انطباق منحصر بفرد عملکرد برای استفاده در تمام زمینه های تصفیه و فیلتراسیون گازها و مایعات را فراهم می سازد.

 
آزمایش استقامت انجام شده توسط مؤسسات مستقل نشان دهنده آنست که فیلترهای استریل که توسط شرکت پلاسما داتیس عرضه می شوند، بیش از 150 چرخه استریل را بدون بروز هیچ گونه مشکلی تکمیل کرده و بخوبی عمل کرده اند. غشاء های تشکیل دهنده فیلترها، همچنین به مثابه یک درز گیر (آب بند) بین بخش های استینلس استیل فیلترها با طراحی ساندویچی، عمل می کنند. به دلیل همین طراحی منحصربفرد، جهت جریان مواد بدون بروز هیچ مشکلی می تواند معکوس شود. از ویژگی های دیگر این فیلترها، تعویض سریع و آسان مغزی فیلتر می باشد.

 
فن آوری نوین تصفیه فیلتراسیون و تصفیه کاملاً ایمن برای استفاده در مصارف گاز، هوا، هوای فشرده، بخار و مایعات را امکان پذیر می سازد.

سادگی در تعویض مغزی فیلتر توسط کاربر، هزینه های نگهداری، سرویس و عملیاتی این فیلترها را در مقایسه با مغزی فیلترهای سنتی تا 70% کاهش می دهد. امتیاز دیگر این فیلترها، سادگی انبار کردن قطعات یدکی این گونه فیلترهاست.

 طیف گسترده از این فیلترها برای استفاده در صنایع گوناگون با الزامات متفاوت و قدرت تفکیک از 0.2  تا 300 میکرون، یکی دیگر از امتیازات فیلترهای استریل می باشد که توسط شرکت پلاسما داتیس عرضه می گردد.